top of page
Veelgestelde vragen (FAQ)
-
Wat zijn de openingstijden?Wij hanteren per seizoen verschillende openingstijden. Zie hieronder het volledige overzicht: Zomerperiode (van 1 mei t/m 31 oktober) ma: gesloten di: 08:30 - 18:00 wo: 08:30 - 18:00 do: 08:30 - 18:00 vr: 08:30 - 18:00 za: 08:30 - 17:00 zo: gesloten Winterperiode (van 1 november t/m 30 april) ma: gesloten di: 10:00 - 18:00 wo: 10:00 - 18:00 do: 10:00 - 18:00 vr: 10:00 - 18:00 za: 10:00 - 17:00 zo: gesloten Op Hemelvaart altijd gesloten. De openingstijden kunnen afwijken op overige feestdagen. Hou de website regelmatig in de gaten voor de actuele openingstijden voor andere feestdagen of vraag ernaar in de winkel.
-
Zijn jullie bereikbaar met de auto?Jazeker! Er is genoeg parkeergelegenheid, zowel voor de deur als in de rest van de omgeving. Onze winkel is op de begane grond, dus ook toegankelijk voor rolstoelen of minder validen.
-
Zijn jullie bereikbaar met het openbaar vervoer?Als je ons een bezoekje brengt met het openbaar vervoer, dan zijn er meerdere opties mogelijk! Je kunt ons bereiken met de trein en/of metro, bus, en tram. Bus 18 (Slotervaart - Centraal Station) Stap uit op de halte Justus Lipsiusstraat. Vanaf deze halte is het ongeveer 200m lopen. Loop op de Johan Huizingalaan, richting de Nicolaas Japiksestraat. Je vindt ons aan je rechterkant! Trein: Stap uit op Station Lelylaan. Vanaf het station is het ongeveer 1 km lopen. Loop naar het westen, neem het zebrapad en het bruggetje over het water. Loop rechtdoor door de P&R en sla linksaf naar de Comeniusstraat. Loop deze straat uit tot je bij een grote kruising met stoplichten uit komt. Sla daar rechtsaf naar de Johan Huizingalaan. Loop deze straat ook uit en je ziet vanzelf de winkel verschijnen. Je vindt ons aan je rechterkant! (Wil/kun je niet zover lopen? Je kunt ook overstappen vanaf Station Lelylaan op de tram 1 richting Osdorp de Aker & Tram 17 richting Osdorp Dijkgraafplein of metro 50/51 richting Isolatorweg. Zie de categorie tram en metro voor de desbetreffende haltes.) Metro 50 (Isolatorweg - Gein) en metro 51 (Isolatorweg - Centraal Station) Stap uit bij de halte Postjesweg. Vanaf deze halte is het ongeveer 650 m lopen. Neem de trap naar beneden. Sla rechtsaf naar de Postjesweg. Volg de weg op de Robert Fruinlaan. Loop de straat uit tot je bij de grote kruising uit komt die aan het Sloterpark ligt. Sla hier linksaf richting de Johan Huizingalaan. Je vindt ons aan je linkerkant! (Wil/kun je niet zover lopen? Je kunt ook overstappen vanaf de Postjesweg op de bus 18 richting Slotervaart. Zie de categorie bus voor de desbetreffende halte.) Tram 1 (Osdorp de Aker - Muiderpoort Station) en tram 17 (Osdorp Dijkgraafplein - Centraal Station) Stap uit op de halte Johan Huizingalaan. Vanaf deze halte is het ongeveer 650m lopen. Neem de trap naar beneden. Sla linksaf naar de Johan Huizingalaan. Volg deze straat tot je uitkomt bij het Hervormd Lyceum West aan je linkerkant. Steek rechts het zebrapad over. Ga na het oversteken linksaf. Loop een klein stukje door en je vindt ons aan je rechterkant! LET OP! Deze aanwijzingen zijn alleen bedoeld om je reis te plannen. De omstandigheden op de weg kunnen als gevolg van wegwerkzaamheden, omleidingen, storingen of andere situaties afwijken van bovenstaande beschrijving. Houd daar bij het plannen van je reis rekening mee. Voor vragen kun je altijd contact opnemen.
-
Voor welke soort visserij verkopen jullie artikelen?We verkopen artikelen voor alle soorten visserij, zowel zoet- als zoutwater vis. Ook voor vissen in het buitenland hebben wij artikelen in ons assortiment. Een aantal voorbeelden zie je hieronder, voor alle categorieën hebben wij artikelen in diverse prijsklassen beschikbaar: Roofvisserij: We hebben een ruim assortiment aan kunstaas, een breed assortiment aan (diepvries) dood aas het hele jaar door. Karpervisserij: we hebben een ruim aanbod aan artikelen voor afstand visserij. Ook zijn wij gespecialiseerd in het vissen met penhengels en hebben dit ruim op voorraad. Witvisvisserij: We hebben voor witvisvisserij vaste hengels op voorraad, we hebben een groot assortiment voor feeder- en method visserij. Forelvisserij: Onze artikelen zijn gericht op betaalwateren in Nederland en in het buitenland het vrije water. Meerval visserij: Wij hebben hiervan een breed assortiment. Zee- / kant en boot visserij: We hebben alle benodigdheden voor beide visserijen op voorraad. Vliegvisserij: We hebben hiervan een beperkt assortiment.
-
Verkopen jullie (levend) aas?We hebben het hele jaar door maden en wormen op voorraad. Ook dood aas hebben we altijd op voorraad.
-
Verkopen jullie hengelsport artikelen voor kinderen?Jazeker! Onze visie is om de jeugd op een leuke manier kennis te laten maken met hengelsport, en daarom hebben we voor elke leeftijdscategorie en prijsklasse een zeer groot aanbod aan artikelen in ons assortiment.
-
Verkopen jullie artikelen voor vissen in het buitenland?Jazeker! We hebben allerlei benodigdheden voor vissen in het buitenland. Voor vragen kun je altijd contact opnemen.
-
Hebben jullie cadeaupakketten?We hebben geen kant en klare pakketten, maar kunnen altijd samen met je een leuke cadeauset samenstellen! Weet je niet precies wat je moet kopen als cadeau? Dan kan je ook altijd voor een Hengelsport Willem cadeaubon kiezen. Neem voor meer info even contact op met de winkel, of breng ons een bezoek voor verder advies.
-
Moet ik klant zijn om mijn hengel of molen te laten repareren?Nee, zeker niet! Je hoeft geen klant te zijn om te kunnen profiteren van onze diensten. Onze diensten zijn voor iedereen. Kijk voor meer info bij onze diensten.
-
Hoe laat ik mijn hengel of molen repareren?neem even contact met ons op of loop even langs in de winkel om een reparatie aan te vragen. Daar zullen we een kostenoverzicht maken en een indicatie geven hoe lang de reparatie zal duren en of de reparatie mogelijk is. LET OP! Wees tijdig met het aanvragen/melden van een reparatie, want we kunnen niet alle reparaties direct waar je bij bent doen.
-
Kan ik mijn hengel of molen ook opsturen via de post?Helaas is opsturen niet mogelijk. Je kunt altijd even langs komen of contact opnemen mocht je twijfelen over de reparatie.
-
Hoe lang duurt de reparatie?De duur van de reparatie hangt af van de ernst en het product. We repareren het in huis en sturen het niet op naar een derde partij. We zullen er alles aan doen om de reparatie zo spoedig mogelijk te behandelen, maar het kan zijn dat er al andere reparaties in de wachtrij staan. Indien je meer wilt weten, neem even contact op of loop even langs voor advies.
-
Kan ik mijn hengel en/of molen ook langsbrengen voor onderhoud?Jazeker! Het is belangrijk dat je hengelsportbenodigdheden in topkwaliteit blijven en wij bij Hengelsport Willem vinden dat ook. Daarom doen wij ook een onderhoudsbeurt. Wij kijken of je of het nodig is en in overleg bepalen we of je hengel en/of molen daar aan toe is.
-
Verkopen jullie visvergunningen?Jazeker! Wij zijn een officieel verkooppunt voor visvergunningen (aangesloten bij de Amsterdamse Hengelsportvereniging en de Nederlandse Sportvisserij). Je vult bij ons een formulier in en wij zorgen dat de aanmelding goed verloopt, je hoeft alleen nog de aanvraag op te sturen. LET OP! Bij ons zijn alleen de Amsterdamse nacht en derde hengelvergunningen te koop. Voor de rest van Nederland dien je dit via de mail of website van Sportvisserij Nederland aan te vragen. Dit kunnen wij helaas niet voor je doen.
-
Hoeveel kost een vergunning?Hoeveel een vergunning kost hangt af van wat voor soort vergunning je wilt hebben. Onderstaand zijn een aantal prijzen voor vergunning die wij verkopen. Jaarvergunning: Is voor alle wateren in Nederland en kost €45.* Dagvergunning: Is voor alle wateren in Amsterdam en kost €5.* Weekvergunning: Is voor alle wateren in Amsterdam en kost €25.* Nachtvergunning: Voor een jaar in alle wateren van Amsterdam en kost €12,50.* Derde hengel vergunning: Voor een jaar in alle wateren in Amsterdam en kost €37,50.* LET OP! Bij ons zijn alleen de Amsterdamse nacht en derde hengelvergunningen te koop. Voor de rest van Nederland dien je dit via de mail of website van Sportvisserij Nederland aan te vragen. Dit kunnen wij helaas niet voor je doen. *Alle prijzen zijn onder voorbehoud.
bottom of page